Hela vägen till körkortet

Körkortsutbildningar på vår trafikskola i Karlshamn

Oavsett om du bor i Karlshamn eller på någon annan ort så är du varmt välkommen till Blombergs Trafikskola i Karlshamn. Med flera års erfarenhet erbjuder vi våra elever en trygg och smidig körkortsutbildning i fräscha lokaler och moderna bilar. Vi erbjuder körkortsutbildningar för B-körkort, där du får lära sig allt som krävs för att lyckas.

Den nya generationens trafikskola

Steg att lägga på minnet

Vad du behöver känna till

Om du vill ta B-körkort finns det en del steg som kan vara bra att känna till. Nedan finns en tidslinje som sammanfattar de olika delarna och hur du påbörjar din utbildning. Där finns även en del praktisk info om tillstånd och inskrivning. Har du frågor är du självklart välkommen att höra av dig till oss. Vi hjälper dig gärna.

Vi hjälper nästa generationens körskoleelever

Steg för steg

Din körkortsutbildning

Körkortstillstånd

Du behöver ansöka om körkortstillstånd hos Transportstyrelsen och bifoga ett synintyg. Vi kan hjälpa dig om du behöver hjälp med att fylla i formulärerna.

Inskrivning

Du skriver in dig hos oss. Besök oss eller ring oss för att meddela att du önskar skriva in dig.

Din första körlektion

Första steget i utbildningsprocessen är en körlektion som vi kallar för en startlektion. Den genomförs för att identifiera de utbildningsalternativen som passar dig bäst. Efter den första lektionen tar vi fram en lämplig plan.

Teori

Många elever väljer att studera teori parallellt med övningskörningar. Den här metoden underlättar eftersom den praktiska utbildningen är synkroniserad med den teoretiska. Vid inskrivning får du möjlighet till böcker och litteratur för din utbildning.

Körlektion

Alla våra trafikskolelärare har lång erfarenhet inom både teori och praktik och är engagerade i att ge våra elever den absolut bästa utbildningen.

Riskutbildningar

Som moment i utbildningen gör du riskutbildningarna ``riskettan`` och ``risktvåan``, som vi bokar in dig på. Den första delen tar upp riskerna i trafiken som trötthet, droger och alkohol. Under den andra delen får du köra på halkbanan.

Utbildningskontroll

När du påbörjar din utbildning hos Blombergs Trafikskola bokar vi in en utbildningskontroll som genomförs innan du ska göra teoriprovet och genomgå uppkörningen.

Teoriprov

Näst sista steget i din körkortsutbildning är teoriprovet. Provet syftar till att att du ska visa att du besitter de kunskaper som krävs för att vara en trafiksäker och miljömedveten som förare.

Körprov

Slutligen genomför du uppkörningen, det vill säga körprovet. Tänk på att vara förberedd och utvilad inför den absolut sista steget i din utbildning.